Tankar och frågor

Visste du att det faktiskt är väldigt roligt att jobba på grönan! Till och med de dagarna då det inte är särskillt mycket folk, som idag! De hade väl uppskattat att det skulle vara en 3'000 besökare totalt i parken idag, Väldigt lite med andra ord! Ja, då är det inte så vidare kul att jobba Nej!
Men hur som helst.. Jag kom faktiskt att tänka på några saker idag på Grönan;

1. Varför har segenare/romer sånna dära speciella kläder? Symbolicerar det något speciellt? Är det verkligen så att de är väldigt bra på att sno saker och ting, och gömmer det sedan i deras kjolar??

2. Varför målar tjejer "mårrhår" på kinderna med kajalen, skriver upp sin msn och skriver en massa andra saker på sina ansikten, armar, tröjor (you name it)?

Fråga två fick jag faktiskt svar på idag. det kom tre tjjer till mig på jobbet idag och frågade om jag hade en bläckpenna, vilket jag hade, som de fick låna. då visar det sig att de skulle skriva ner några namn på kinden, presis under ögat längst ut. Och jag frågar Varför de skriver detta, och till svars får jag:
- Man blir ju känd!

Så nu vet ni HUR man ska bli känd! Iafl "känd" på Gröna Lunds greenroom (personalmatsal)


Rock On!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0